Binnen nu en 24 uur... - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Joyce Meijs - WaarBenJij.nu Binnen nu en 24 uur... - Reisverslag uit Boxtel, Nederland van Joyce Meijs - WaarBenJij.nu

Binnen nu en 24 uur...

Door: Joyce Meijs

Blijf op de hoogte en volg Joyce

28 Augustus 2014 | Nederland, Boxtel

Terwijl ik momenteel nog comfortabel thuis ben, besef ik me dat er een nieuwe uitdaging aan de deur staat. Binnen nu en 24 zal ik op Schiphol zijn, afscheid nemen van mijn gelieve, vertrouwde family en een hallo zeggen tegen de boarding staff in het vliegtuig naar Istanbul. Om deze tijd, morgen, zal in Istanbul wachten op het opstijgen van het vliegtuig naar Kaapstad in Zuid Afrika.

De afgelopen weken waren vol momenten van afscheid voor vrienden, familie en collega’s. Soms hebben er tranen gevloeid, soms niet. Dit betekend niet dat alle berichten (vol van hartverwarming) die ik heb ontvangen me niets hebben gedaan. Het zal nog zeven maanden duren voor ik weer zal terugkeren en ik zal alle mensen hier ook missen. In de tussentijd zal ik op avontuur gaan in Zuid Afrika. Ik zal deelnemen in de organisatie van het Muizenberg Festival en vervolgens onderzoek doen naar de impact die het heeft gehad op de lokale gemeenschap.

Alles is geregeld. De vlucht details zijn geprint, de auto zal klaar staan in Kaapstad en een vriendelijke dame wil ons verwelkomen voor de deur van het appartement dat we (Melani, Nadine, Jeroen en ik) hebben gehuurd. We hebben maanden gezocht naar een appartement tot onze supervisor Claire H. met de gouden tip kwam. Alles is gesetteld. Mijn visum, het appartement, de contracten, de contacten en de koffer is gepakt. Ik ben opgewonden en klaar om te gaan, ik schijt mesthopen en ik zal morgen op het vliegveld rivieren van tranen laten. For a good cause. Een nieuw avontuur is altijd spannend en eng, wat het juist het waard maakt om het juist te doen. Ik kom terug, ik zal toch een beetje meer volwassen worden en ik zal lessen leren die op school niet gegeven worden. Ik ben klaar om te gaan.

• 29 Augustus 2014 - 08:33

Nicole:

Wij gaan jou in die zeven maanden ook missen Joyce, wij allemaal. Maar zo'n kans krijg je niet vaak aangeboden en daarom ben ik blij dat je hem vol goede moed en met beide handen hebt aangepakt. Heel veel plezier!! En tot over zeven maanden weer :-)

• 29 Augustus 2014 - 17:31

John Korsten:

Heel veel succes. Wees voorzichtig, kijk goed uit...en vertrouw op je intuïtie. Het is een mooi land maar er zijn veel onbetrouwbare mensen. Hoop dat je een mooi nuttig avontuur zult beleven. Veel plezier ook namens Sylvia.

• 30 Augustus 2014 - 07:39

Bernadette:

Lieve Joyce, vanuit het thuisfront wensen we jouw natuurlijk een mega leuke tijd. Geniet ervan, vergeet naast het feesten en de avonturen niet dat er ook nog effen wat aan de stage gedaan moet worden. Groetjes en 'n dikke kus.